Vášeň na celej čiare
„Nebude to len nejaký bombový PR-motocykel. Ale stroj s dušou. Jednoducho Spirit.“ Už jednou vetou ti Dirk Oehlerking vysvetlí, čo predstavuje on – a jeho úprava modelu R 18. Motocykle od Kingston Custom sú vždy veľkým predstavením. Majú mená ako White Phantom či Good Ghost. A nielen preto môžu niekoho naučiť báť sa a u nadšencov vyvolávajú zimomriavky. Aj samotného Dirka ovládne už len pri pomyslení na jeho projekty zakaždým čistá vášeň. Ale pri „megaprojekte“ R 18 sa k tomu pridalo ešte niečo: zodpovednosť, akú doteraz nezažil.
Stručná charakteristika
Spirit of Passion
Kingston Custom
Dirk Oehlerking
R 18
2020/2020
Art of motorcycle. BMW Kingston Air Stream Roadster limited edition.
To najvnútornejšie musí byť vidieť
Rýchlo je jasné, čo myslí Dirk pod touto zodpovednosťou: svoj motocykel R 18 rozložil najprv na jednotlivé diely. Iba tak sa mohol dostať k jeho duši a precítiť, čo vykonali tvorcovia modelu R 18. Rýchlo sa potvrdil jeho prvý dojem: „Fantastický motocykel, absolútne dokonalý, všetko tam sedí.“ S každou povolenou skrutkou rástla jeho úcta. Čo by mal na tomto stroji vôbec upraviť? Kvalita materiálov a spracovanie, ako aj vyladená celková koncepcia Dirka stále nanovo fascinovali. Svoj rešpekt voči modelu R 18 a jeho tvorcom sumarizuje s obdivom: ležal pred ním rozložený na jednotlivé diely „Tak málo dielov a tak veľa motocykla.“
Svoje motorky si beriem do postele.
“Dirk Oehlerking
Kingston Custom
Na začiatku projektu prebehli Dirkovi hlavou stovky myšlienok. Vedel však, že niekedy sa dostane do bodu, v ktorom „... sa znovu nájde v motocykli a vášeň a zdroj životnej sily sa postarajú o dokonalý výsledok.“ Jeho motocykel R 18 ho prenasledoval aj v snoch. A on urobil všetko preto, aby to nezostalo len snom. Cieľ: úplne Kingston Custom, úplne vhodný na každý deň. Často vstal uprostred noci, zobral ceruzku a kreslil konštrukcie. K tomu sa pridala neochvejná viera vo vlastnú cestu a vlastné skúsenosti, lebo „... customizer nestarne, len sa zlepšuje.“
Tak sa v jeho hlave skladal motocykel. Čo nevylučuje, že až do konca prerábal veci.
Ale ako Dirk pekne povedal: „Je to veľa práce, ale nie je to práca.“
Detaily motocykla
Rám a vedenie predného aj zadného kolesa zostali pôvodné.
Úplne jasné: „Najprv vedenie línií, potom lak.“ V prípade Spirit of Passion vyzdvihuje lak vedenie línií. A pritom zostáva úplne originálom: úplne klasický, čierny s bielou dvojitou líniou – tak, ako to udáva nezmenená nádrž.
„Riadidlá sú jednoducho ohnutá rúra.“ Pri tejto vete už tušíme, koľko práce tkvie v kompletnom vlastnom návrhu.
Nezameniteľný Kingston Custom: blatník obopína zadné koleso v 310 stupňoch. Stvárnenie a lak dokončujú homogénny celkový vzhľad Spirit of Passion.
Mikrosmerovky od Kellermann nie sú väčšie ako necht na palci a perfektne pasujú do línie motocykla. Svetlomet nie je nasadený, ale zapustený hlboko do kapotáže.
Klasické a okrúhle malé zadné svetlo je osadené v extravagantnom spojleri. A tvorí štýlové zakončenie Spirit of Passion.
Ruky preč, ale priložiť ruky k dielu
Na modeli R 18 je veľa vecí, ktoré Dirk považuje za správne a vyzreté, že „... by bola hanba sa toho vôbec dotknúť.“ Preto nikdy neprichádzalo do úvahy minimalizovať celý motocykel a odstrojiť ho až na Big Boxer. Ďalej skrášliť toto umelecké dielo a vyzdvihnúť jeho dušu, v tom bolo to lákadlo. Inšpirácie mu dodalo jedno z jeho obľúbených desaťročí: maska chladiča roadstera BMW z 30. rokov slúžila ako predloha pre pôsobivú kapotáž. Ručne vyrobený diel zdôrazňuje a dopĺňa línie modelu R 18 a len s 15 cm od zeme sedí na motocykli ako uliaty. Úplne tak, ako keby to nikdy nemalo byť ináč.
S medzerou 8 mm prilieha kapotáž na nádrž. Jej klasické farby s ikonickou dvojitou líniou tak úplne plynulo prechádzajú na impozantný ručne vyrobený diel. Lakovanie, samozrejme, skrášľuje aj zadný blatník, ktorý zakrýva fantastických 310 stupňov, a perfektne tak zachycuje vzhľad prednej časti. Mechanizmus závesu umožňuje vôbec výmenu kolesa. Precízne osadené otvory umožňujú pohľad na kotúčovú brzdu a pohon. Aj tu vidieť, čo tvorí dušu Spirit of Passion: K dizajnu modelu R 18 pristupuje s absolútnym rešpektom, a pritom sa sám stáva ozajstným majstrovským dielom.
Vylúčenie zodpovednosti
Zobrazené vozidlá môžu byť zmenené a vybavené príslušenstvom tretích strán a/alebo vlastnými dielmi, ktoré spoločnosť BMW nevyrobila, neotestovala ani ich nedistribuuje. Za úpravy (vrátane montáže, vlastností a použitia zobrazeného príslušenstva) nepreberá spoločnosť BMW žiadnu záruku. POZOR: Úpravou sériových vozidiel (vrátane montáže a použitia cudzích a vlastných dielov) možno negatívne ovplyvniť jazdné vlastnosti! Vedenie našich vozidiel v upravenom stave sa vykonáva na vlastné nebezpečenstvo.