Zhotovený pre silu a ladnosť
Nádrže a dresy, prilby a nástroje, kaligrafia a fotografie: spomienkové predmety, ako aj rôzne bizarnosti okupujú dielňu – alebo lepšie povedané, krásne usporiadaný chaos – Shinyu Kimuru, jedného z najžiadanejších kustomizérov sveta – a jedného z najzaujímavejších. Jeho sväté haly neopustia za rok viac ako dva alebo tri motocykle. Pri svojich prestavbách sa pritom vždy sústreďuje len na motocykel, absolútne sa ponorí do projektu. Flow a harmónia, ako aj filozofia wabi sabi japonskej estetiky pritom zohrávajú rozhodujúcu úlohu. Patina a prežitý charakter väčšiny starých motocyklov sú pre neho pritom rovnako dôležité ako povaha budúceho jazdca. Lebo až on robí dielo dokonalým. O to zaujímavejšie je, že Shinya má tentokrát v dielni úplne nový model R 18 a jazdec nie je nikto iný než on sám.
Môj postup vychádza z robenia, z pocitu. Úplne bez skíc, výkresov či modelov.
“Shinya Kimura
Chabott Engineering
Odkiaľ pochádza tento cit, s ktorým pracuje Shinya? Jeho detskou izbou bola rodinná továreň na nity v Tokiu so všetkým tým ťažkým zápachom oleja a studenej ocele a neustálym klopaním strojov. To všetko vyformovalo jeho podvedomie. Vznikli prvé základy dielne. Otec bol navyše aj básnik, mama umelkyňa kaligrafie. Takže Shinya má estetické cítenie aj priamo v génoch. Pri každom motocykli, ktorý prestavuje, preto dôkladne študuje a ctí si históriu, korene a charakter. Pri modeli R 18 je toho bezpochyby dosť veľa. Shinya to zistil veľmi rýchlo.
Rovnako mu bolo rýchlo jasné, čo pred ním stojí s big boxerom: jednoducho najväčší motor, s akým doteraz pracoval. Počiatočný rešpekt ustúpil už po prvých metroch. Pocit z jazdy pripomenul Shinyovi mnohé boxery, ktoré dovtedy zažil, predovšetkým R 69 S. Rýchlo na neho zapôsobila ľahká manipulácia a odozva modelu R 18. No prvým poriadnym otočením zápästia mu neskrotná sila 1 800 ccm priniesla úplne nový zážitok z boxera. Ovládla ho maximálna radosť z jazdy, Shinyu takmer nebolo možné dostať dole. Pritom zreteľne cítil „Nebola to chaoticky vypustená sila – ale úplná suverénnosť a elegancia. Niečo, čo dokáže len BMW.“ Názov prestavby našiel rýchlo „The Wal“ – kombinácia čistej sily a dynamickej ladnosti.
A tak sa rýchlo určilo aj smerovanie motocykla: „The Wal“ sa musel hodiť k Shinyovi a jeho štýlu jazdy. Svoju víziu nazval „Sports Endurancer“. Vystretá dynamická poloha sedenia a niekoľko dielov obloženia boli nutné na uspokojenie novovzniknutého hladu po dlhých trasách s big boxerom. Mimoriadne šťastie však Shinyovi prinášala jedna skutočnosť: R 18 mohol upraviť úplne podľa svojho pocitu a želaní, bez toho, že by sa v najmenšom zmenili pôsobivé jazdné vlastnosti a pocit z jazdy motocykla. R 18 tak údivu naučil dokonca aj pána a majstra nádherne usporiadaného chaosu.
Detaily motocykla
Rám a zavesenia zodpovedajú originálu. Shinya tu nevidel žiadny potenciál na zlepšenie pre svoj „Sports Endurancer“.
Shinya najprv všetky diely, ktoré sa mali nalakovať, opracoval pomocou kladiva, a získal tak rovnomernú textúru. Potom nasledovala prášková povrchová úprava v bronzovom odtieni.
Sedlo navrhol samotný Shinya. Výrobu realizovala spoločnosť BACKDROP Leathers v Japonsku. Hlboké škrupinové sedadlo umožňuje v podstate úplné splynutie s motocyklom.
Ikonická kvapková forma musela ustúpiť extra kvapkám: v natiahnutom skriňovom tvare sa teraz do nádrže zmestia takmer štyri litre naviac.
Po dokončení všetkých prác na karosérii, prišiel Shinya po dlhom uvažovaní k záveru: ikonografické línie rúr si vystačia už len s čiernym náterom.
Tento diel je, ako všetky zvyšné časti karosérie, ručne vytvarovaný z hliníka. Dopĺňa harmonické línie a dušu stroja a obopína výraznejšie okrúhle zadné svetlo.
A ako si ty zostavíš svoj model R 18?
A ako si ty zostavíš svoj model R 18?
Konštrukcia a ikonografia modelu R 18 zrýchlia tep každého kustomizéra. Ale aj náš konfigurátor zaručí zvýšený pulz.